Zdalna pomoc informatyczna – na czym polega?

Lipiec 12, 2022

Outsourcing to coraz częściej stosowana forma świadczenia usług nie tylko w księgowości, ale także innych branżach, jak np. świat informatyki. Pomoc zdalna w przypadku problemów z elektroniką, polega na zdalnym połączeniu się technika przy pomocy specjalnego programu, by w ten sposób móc działać na komputerze klienta, bez konieczności fizycznego posiadania sprzętu. Jak dokładnie przebiega usługa outsourcingu komputerowego?

Czym jest pomoc zdalna?

Pomoc zdalna to rodzaj połączenia między jednostkami komputerowymi dzięki użyciu specjalnego oprogramowania typu Teamviewer, anydesk, które dzięki połączeniu szyfrowanemu pozostają one w pełni bezpieczne. Po połączeniu technik obsługujący program ma możliwość prowadzenia prac na pulpicie klienta, odszukania miejsca błędu, usterki i tym samym możliwie szybkiego rozwiązania problemu. To jaki rodzaj prac będzie wykonany ma kolosalny wpływ na koszt usługi. Istnieją bowiem w każdej firmie pewne sytuacje, w których nie jest konieczna pomoc informatyka na miejscu.

Na czym polega outsourcing informatyczny?

Dzięki usłudze zdalnej można uniknąć niepotrzebnej podróży informatyka, zwłaszcza że odpowiednio pokierowana osoba, może niekiedy pomóc sobie samodzielnie, korzystać jedynie ze wskazówek osoby dyżurującej. Gdy jest to za mało, problem wydaje się być szerszy zalecana jest pomoc zdalna przy pomocy specjalnych programów z i w wielu przypadkach pomoc telefoniczna rozwiązuje wszystkie problemy. Gdy jednak jest inaczej rekomendowane jest połączenie zdalne. W takich sytuacjach dochodzi do połączenia zdalnego komputerów, które odbywają się za pomocą odpowiednich programów. W trakcie połączenia osoba potrzebująca wsparcia udostępnia obraz swojego ekranu, by informatyk mógł dokonać niezbędnych aktualizacji i przywrócić poprawne działanie systemu.

Takie rozwiązanie sprawia, że koszt obsługi informatycznej dla firm może być naprawdę atrakcyjny cenowo i dopracowany pakietem do konkretnych oczekiwań klienta.

Wróć